Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου 2010

Αθλούμαι και παίζω στο νηπιαγωγείο


ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Ο ΠΑΓΚΟΣ.

-Περπάτημα πάνω στον πάγκο.
-Περπάτημα με τα πόδια ανοιχτά, ενώ ο πάγκος βρίσκεται ανάμεσα από τα πόδια του νηπίου.
-Περπάτημα με το ένα πόδι πάνω στον πάγκο και το άλλο κάτω από αυτόν.
-Σύρσιμο με την κοιλιά πάνω στον πάγκο.
-Σύρσιμο με τη πλάτη πάνω στον πάγκο.
-΄Αλμα από τον πάγκο προς τα κάτω και αντίθετα.
-Κύλισμα πάνω σε αυτόν, μπάλας ή άλλου αντικειμένου.
-Στήριξη με τα χέρια στον πάγκο και εκτίναξη του σώματος μία δεξιά και μία αριστερά από αυτόν.


Η ΜΠΑΛΑ.

-Κύλισμα της μπάλας από τη μία γωνία στην άλλη.
-Κύλισμα της μπάλας σε ένα ευθύ διάδρομο.
-Κάτω από τα πόδια μιας καρέκλας ή ενός παιδιού.
-Στόχευση σταθερών στόχων π.χ μίας στοίβας γεωμετρικών στερεών.
-Καλαθοσφαίριση ή πετοσφαίριση.


ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ.

-Χρησιμοποιείται τοποθετημένο κάθετα ή οριζόντια.
-Πολλά μαζί το ένα δίπλα στο άλλο δημιουργούν ένα τούνελ μέσα από το οποίο περνούν τα νήπια.
-Ταξινόμηση ως προς το χρώμα και δημιουργία ομάδων.
-Αναπηδήσεις μέσα και έξω από το στεφάνι ανάλογα με το παράγγελμα της νηπιαγωγού.
-Συμβολικό παιχνίδι: το στεφάνι γίνεται σπίτι. φωλιά, κάδρο ή και μεταφορικό μέσο ανάλογα με τη φαντασία των παιδιών.


ΤΟ ΧΑΡΤΙ.

-Περπάτημα σύμφωνα με ένα ρυθμό. Στο σταμάτημα γίνεται ανταλλαγή χαρτιών.
-Ρίχνουν κάτω τα χαρτιά. Προσπαθούν να περπατήσουν στο χώρο χωρίς να τα πατήσουν.
-Κάθισμα οκλαδόν. Κρύψιμο του προσώπου με το χαρτί τους. Όταν ακούν το όνομά τους αποκαλύπτουν το πρόσωπό τους.
-Βάδισμα πατώντας προσεκτικά πάνω στα χαρτιά, σαν να πατούν πάνω σε πέτρες που βρίσκονται σε ένα ρυάκι.
-Άλματα πάνω στο χαρτί ή πάνω από το χαρτί τους.
-Συμβολικό παιχνίδι: το χαρτί γίνεται εφημερίδα που διαβάζουν, σπιτάκι, καβούκι χελώνας, σφουγγαρόπανο και ότι άλλο φανταστούν τα παιδιά.
-Τσαλάκωμα των χαρτιών και εκμάθηση καλαθοσφαίρισης.


ΜΑΝΤΙΛΕΣ –ΦΟΔΡΕΣ –ΜΕΓΑΛΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ


-Πέταγμα ψηλά της μαντίλας και πιάσιμο της στον αέρα.
-Κρύψιμο του σώματος με την μαντίλα.
-Τρέξιμο ελεύθερο στο χώρο και ανέμισμα της μαντίλας.
-Πέταγμα της μαντίλας στον διπλανό μας.
-Παιχνίδι ο ταυρομάχος: ένας προσποιείται τον ταυρομάχο και ο άλλος τον ταύρο.
-Ξάπλωμα στο πάτωμα και σκέπασμα με την μαντίλα.
-Μεταφορά αντικειμένων πάνω σε μία μαντίλα ανά δύο π.χ μίας μπάλας.



ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ – ΚΑΡΕΚΛΕΣ .


-Βάδισμα προσεχτικά χωρίς να ακουμπώ τους άλλους, διαβάζοντας την εφημερίδα μου.
-Τρέξιμο στο χώρο ελεύθερα χωρίς περιορισμούς. Στο σύνθημα της νηπιαγωγού στέκονται όλα τα νήπια στο ένα πόδι σαν το πελαργό ή παίρνουν μία αστεία πόζα με την εφημερίδα τους.
-Άγγιγμα διάφορων μελών του σώματος με την εφημερίδα ανάλογα με το παράγγελμα της νηπιαγωγού.
-Η εφημερίδα τσαλακώνεται και γίνεται χαρτόμπαλα. Τα παιδιά μπορούν να πάίξουν με αυτή μπάσκετ πετώντας την ανάμεσα από τη πλάτη μίας καρέκλας.
-Ποδόσφαιρο: το ένα παιδί γίνεται το τέρμα έχοντας ανοιχτά τα πόδια. Το άλλο παιδί προσπαθεί να βάλει τη χαρτόμπαλα ανάμεσα στα πόδια του άλλου (γκολ). Το παιδί τέρμα προσπαθεί να το εμποδίσει αλλάζοντας συνεχώς θέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου