Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2011

Χειροτεχνίες νηπιαγωγείου με κουμπιά

Χρειαζόμαστε πολλά χρωματιστά κουμπιά.
Στεφανάκι χριστουγεννιάτικο (στολίδι για το δέντρο) από κουμπιά.
Διακόσμηση κουτιού με κουμπιά.
Στολισμός πασχαλινών αυγών από φελιζόλ με κουμπιά.
Η γύρη του λουλουδιού είναι ένα κουμπί.

Χριστουγεννιάτικες κάρτες με κουμπιά.
Χριστουγεννιάτικα έλατα με τρίχρωμα κουμπιά.

Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2011

Χειροτεχνίες νηπιαγωγείου με γλωσσοπίεστρα

Για τις παρακάτω χειροτεχνίες θα χρειαστείτε γλωσσοπίεστρα.
Συνήθως, τα βάφουμε με τέμπερες μαζί με τα παιδιά.
Χειροτεχνία, χιονάνθρωπος..με ένα γλωσσοπίεστρο.
Χριστουγεννιάτικος τάρανδρος, με τρία γλωσσοπίεστρα.
Εύκολο σκυλάκι Δαλματίας.
Χρωματιστή μολυβοθήκη από γλωσσοπίεστρα .
Ανθρωπάκια, συνδυασμός με χαρτόνια και κλωστές.
Κορνίζα από 8 γλωσσοπίεστρα.

Θήκη για φωτογραφία με γλωσσοπίεστρα και πούλιες.






Κυριακή, 14 Αυγούστου 2011

Ρυθμική αγωγή στο νηπιαγωγείο



Ρυθμική αγωγή στο νηπιαγωγείο .

Η ρυθμική άσκηση επιτυγχάνει τη τελειότερη συνεργασία πνεύματος, ψυχής και σώματος σε ορισμένο χρόνο χώρο και μορφή.
Ο ελβετός καθηγητής της μουσικής θεωρίας Dalcroze, επειδή έβλεπε ότι τα παιδιά δυσκολεύονταν πολύ στην εκμάθηση του σολφέζ σκέφτηκε να εφαρμόσει μια καινούρια μέθοδο. Σήκωσε τα παιδιά από τα θρανία και τα έβαλε να περπατήσουνε στις μουσικές αξίες και τους ρυθμούς . Αργότερα ο Καρλ Ορφ πρόσθεσε ένα καινούριο στοιχείο στο σύστημα του Dalcroze, το λόγο ,αντικατέστησε δηλαδή τις μουσικές αξίες με λέξεις με σκοπό να διευκολύνει το παιδί που δεν ξέρει μουσική θεωρία.
Για να δώσουμε το ρυθμό στο παιδί χρησιμοποιούμε χτυπήματα δοσμένα με οποιονδήποτε τρόπο (παλαμάκια, πόδια, δάχτυλα, ταμπουρίνο, τύμπανο)

Ρυθμικές αξίες :

Το ολόκληρο : το χρησιμοποιούμε για να κάνει το παιδί μια μεγάλη κίνηση .
Το μισό: το χρησιμοποιούμε για μια κίνηση σε δυο χρόνους π.χ. το ένα πόδι πατά και το άλλο στέκεται.
Το τέταρτο : το χρησιμοποιούμε για το κανονικό βάδισμα.
Το όγδοο : το χρησιμοποιούμε για όλα τα τρεξίματα .
Το δέκατο έκτο: το χρησιμοποιούμε για τα πηδήματα και τα γκαλόπ .


Τι μπορεί να κάνει ένα παιδί παίζοντας το ρυθμό του ολόκληρου στο ταμπουρίνο .

Α ένα μεγάλο αργό βήμα στο 1 και στο 2 ,3 , 4, περιμένει.
Β ένα παλαμάκι στο 1 και στο 2, 3, 4 , μια μεγάλη έκταση των ποδιών μπροστά .
Γ μίμηση των μεγάλων ζώων που περπατάνε στο 1 και στο 2, 3, 4, περιμένει.

Τι μπορεί να κάνει ένα παιδί στο ρυθμό του μισού .

Α χτύπημα στο 1 και στο 2 σηκώνει τα χέρια του ψηλά.
Β Χτύπημα δυνατό στο 1 και σιγανό στο 2.
Γ στροφή σε δυο χρόνους.
Δ να γίνεται ψηλό και κοντό σε δυο χρόνους .

Τι μπορεί να κάνει στο τέταρτο.

Α να χτυπήσει παλαμάκια.
Β να βαδίσει σηκώνοντας το γόνατα ψηλά .
Γ να χτυπήσει μια μπάλα στο ρυθμό των τετάρτων κάτω στο πάτωμα .
Δ ένα παιδί να χτυπάει στο ταμπουρίνο τέταρτα ενώ όλα τα άλλα να περπατούν στο ρυθμό.
Ε να βαδίσει μέσα σε ένα στεφάνι και έξω από αυτό με κανονικό βήμα .

Τι μπορεί να κάνει στα όγδοα:

Α πηδάει επιτόπου ή σκορπιστά
Β πηδάει και κάνει κύκλο γύρω από το σώμα του
Γ κάνει κουτσό πότε με το ένα και πότε με το άλλο πόδι
Δ κάνει το βατραχάκι που πηδάει από ένα νούφαρο στη λιμνούλα (στεφάνι)

Τι μπορεί να κάνει στο δέκατοέκτο
Α κάνει γκαλόπ πάνω σε ένα κονταράκι όπως το αλογάκι
Β όλα τα πιο γρήγορα πηδήματα .

Μιμητικές ρυθμικές ασκήσεις

Δέντρο: κουνώ το σώμα μου τεντωμένο με τα χέρια στην ανάταση (τέταρτα)
Πάπια : περπατώ στα γόνατα με τα χέρια αριστερά στο πλάι κουνώντας το σώμα τους αριστερά-δεξιά (μισό)
Αλογάκι: χοροπηδώ γκαλόπ (δεκαταέκτα)
Καμπάνα : κουνώ το κορμί μου από την διάσταση δεξιά και αριστερά (μισό)
Κούκλα: περπατώ με τεντωμένο το κορμί και τα χέρια τεντωμένα κάτω (τέταρτα)
Πουλί: χέρια στην έκταση και τα παιδιά τρέχουν στο χώρο (όγδοα)
Τραπεζάκια: πιάνονται δυο-δυο από τους ώμους και σκύβουν (τέταρτα)
Πριόνια: σε ζευγάρια στέκονται αντικριστά κρατώντας ένα σχοινί , τραβάει πρώτα το ένα και μετά το άλλο .
Μπαλόνια: όλα τα παιδιά κάθονται σε ένα μεγάλο κύκλο, κάνουν ένα βήμα πίσω και ανοίγουν όσο μπορούν το κύκλο (το μπαλόνι φουσκώνει). Με το σύνθημα κάνουν ένα βήμα προς τα εμπρός (το μπαλόνι ξεφουσκώνει) .


Μια μικρή ιστορία

Βάζουμε στο πάτωμα ένα σκοινί και λέμε προς τα παιδιά πως αυτός είναι ο δρόμος, ρωτάμε τα παιδιά, τί θα δούμε τώρα στο δρόμο? Τα παιδιά απαντούν π.χ .μια βασίλισσα. Η νηπιαγωγός παίζει τέταρτα και περπατούν σύμφωνα με το ρυθμό. Σε λίγο ξαναρωτάμε τι θα δούμε τώρα στο δρόμο? Και τα παιδιά απαντούν ένα γέρο (μισό), ένα άλογο (δεκατοέκτο) ένα πουλί ένα χελιδόνι (όγδοα). Η άσκηση αυτή τους αρέσει πολύ γιατί αυτά αποφασίζουν για το ρυθμό που θα κινηθούν, αυτοσχεδιάζουν και αντιδρούν ελεύθερα σύμφωνα με το ρυθμό και τις μουσικές αξίες.