Κυριακή, 24 Ιουνίου 2012

Η ΚΟΥΚΛΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ


H KΟΥΚΛΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ.


Η κούκλα σε όποια μορφή υπάρχει στο νηπιαγωγείο, είναι ένα παιχνίδι.
 Ανάμεσα  στο παιδί και το παιχνίδι – κούκλα αναπτύσσεται έντονη συναισθηματική σχέση.


(οι κούκλες του μύθου του Αισώπου, ο τζίτζικας  και ο μέρμηγκας).


(κούκλα αρκουδάκι στο οποίο, με το άνοιγμα του κάτω μέρους, μπορούμε να βάλουμε το χέρι και να την κρατήσουμε).

Ο πιο γνωστός τύπος κούκλας είναι αυτός που φοριέται στο χέρι μας σαν γάντι. Το χέρι, καρπός και δάχτυλα, είναι το σώμα της κούκλας.

Άλλος τύπος κούκλας είναι εκείνος που ονομάζεται Marotte. Το κεφάλι της κούκλας είναι στερεωμένο σε ένα ξύλο. Αυτός ο τύπος κούκλας είναι και πιο κατάλληλος για τα μικρότερα παιδιά γιατί είναι λιγότερο επιδέξια σε λεπτότερες κινήσεις.

                       (κούκλα που φτιάχτηκε από πλαστικό πιάτο)

Ο εκπαιδευτικός μπορεί εύκολα να κατασκευάσει και αυτούς τους δύο τύπους κούκλας μόνος του ή ακόμη καλύτερα με την συνεργασία των παιδιών.

Απλά υλικά για την κατασκευή μιας κούκλας είναι:
Κάλτσες, κουτάλες, φρούτα και λαχανικά, τενεκεδάκια, μπουκάλια, χάρτινα κουτιά, χαρτοπολτό, κα.

                                (κούκλες από χαρτοσακούλες)

                                     (κούκλα από κάλτσα)

Ο Marcel Temporal έλεγε για την κούκλα του κουκλοθέατρου: η κούκλα σκέφτεται, δρα και μιλάει.

                          ( κούκλες από ρολό χαρτιού υγείας )


(οι κούκλες το μύθου, ο λαγός και η χελώνα )

Ασκεί μεγάλη γοητεία στη φαντασία των μικρών παιδιών και αποτελεί τρόπο έμμεσο για να περάσουμε μαθησιακά στοιχεία στους μικρούς μαθητές.

Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2012

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2012


ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

ž  ΘΕΜΑ: Ένα μάθημα γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο κι ένα μάθημα μαθηματικών στο νηπιαγωγείο.


ž              ( τα πουλάκια που μας χάρισε το δημοτικό σχολείο)

ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ.

ž  Α. Να γνωρίσουν τα νήπια τους χώρους και τους εκπαιδευτικούς του δημοτικού σχολείου.
ž  Β. Να παρακολουθήσουν ένα μάθημα γλώσσας από την δασκάλα της πρώτης δημοτικού.
ž  Γ. Να εξοικειωθούν με την όλη εκπαιδευτική διαδικασία που λαβαίνει χώρα σε μία τάξη δημοτικού σχολείου καθώς και με τα σχολικά βιβλία των μαθητών.
ž  Δ. Να υποδεχτούν τους μαθητές του δημοτικού σχολείου στην τάξη τους και να ασχοληθούν με μαθηματικές δραστηριότητες και μαθηματικά παιχνίδια καθώς και να αντιληφθούν ομοιότητες και διαφορές με το μάθημα στο δημοτικό σχολείο.

ž  Α. ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ημερομηνία έναρξης των δραστηριοτήτων ορίστηκε   η  24/5/2012
Ημερομηνία λήξης των δραστηριοτήτων ορίστηκε  η 31/5/2012.
Αριθμός νηπίων που συμμετείχαν   (9)
Αριθμός μαθητών του δημοτικού σχολείου που συμμετείχαν  (16)

ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Α. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Συζήτηση στο νηπιαγωγείο για το δημοτικό σχολείο (τυχόν εμπειρίες από μεγαλύτερα αδέρφια, αλλά και προσδοκίες των νηπίων για το χώρο, τους εκπαιδευτικούς, τις δραστηριότητες του δημοτικού σχολείου).
Δημιουργία βιβλίου με ζωγραφιές για το πώς φαντάζονται το δημοτικό σχολείο. 
Το βιβλίο αυτό χαρίστηκε στα παιδιά της πρώτης τάξης κατά την επίσκεψη μας.


ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

ž  Στις 24/5/2012 επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο .
ž  Παρατήρηση του αύλειου χώρου του σχολείου, συνάντηση των νηπίων με περσινούς τους συμμαθητές .
ž  Γνωριμία με το χώρο της τάξης της πρώτης δημοτικού και τη δασκάλα κυρία Έλλη. 
Εγκάρδια υποδοχή από τα παιδιά της πρώτης.
ž  Διεξαγωγή κοινού μαθήματος γλώσσας από το βιβλίο της πρώτης δημοτικού για τη γλώσσα 
( Γράμματα , λέξεις , ιστορίες).
ž  Ανάγνωση του ποιήματος : Αντίο όνειρα μου και από κοινού συζήτηση και ζωγραφική με την πρώτη για τις εικόνες που μας προκάλεσε το ποίημα.
ž  Στη συνέχεια μεταφορά των νηπίων στον αύλειο χώρο ομαδικό παιχνίδι με μπάλα με τα παιδιά της πρώτης.
ž  Παρατήρηση της αυλής και των δραστηριοτήτων της τετάρτης και πέμπτης δημοτικού (μπάσκετ και ποδόσφαιρο).
ž  Αποχαιρετισμός των παιδιών της πρώτης και επιστροφή στην τάξη του νηπιαγωγείου. Συζήτηση για αυτά που μας έκαναν εντύπωση.


                                       ( ο γλωσσοδέτης του 10)

Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ.

ž  Στις 31/5/2012 υποδοχή της πρώτης τάξης δημοτικού στην τάξη μας.
ž  Οι μαθητές της κυρίας Έλλης, μας πρόσφεραν δύο υπέροχα δώρα: ένα παραμύθι
 που έγραψαν και εικονογράφησαν τα παιδιά μαζί με τη δασκάλα τους με τίτλο: το μαγικό κόκκαλο και το διαφορετικό κουτάβι και όμορφες χειροτεχνίες πουλάκια, μία για κάθε νήπιο.

ž  Ανάγνωση του γλωσσοδέτη του 10 από το αριθμητάρι του Ευγένιου Τριβιζά από τη νηπιαγωγό και ατομική ζωγραφική από κοινού όλων των παιδιών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.


              (ζωγραφιά μαθητή δημοτικού στο νηπιαγωγείο)

ž  Παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων με καρτέλες πρόσθεσης στο νηπιαγωγείο, με αριθμούς από το 1 έως το 10 για τα νήπια και από το 1 έως το 20 για τα παιδιά της  πρώτης δημοτικού.
ž  Τέλος χαρίσαμε στους μαθητές της πρώτης το βιβλίο του 10 ( ένα βιβλίο όπου τα νήπια είχαν γράψει το 10 και είχαν ζωγραφίσει  από 10 αντικείμενα).
ž  Αναχώρηση των μαθητών της πρώτης για το σχολείο τους. 

                                     ( το βιβλίο του 10 που χάρισε το  νηπιαγωγείo)
 

ž  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ž  Α . Οι στόχοι που είχαν τεθεί εξαρχής  υλοποιήθηκαν στο έπακρο για τους μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου.
ž  Β .Τώρα ένιωθαν ενθουσιασμό και προσδοκούσαν την ώρα που θα πάνε στο δημοτικό σχολείο.
ž  Γ. Τα παιδιά της πρώτης τάξης διασκέδασαν με τα παιδιά του νηπιαγωγείου και δήλωσαν πως τα περιμένουν του χρόνου για να παίζουν μαζί στο διάλειμμα.

       ( παιχνίδι πρόσθεσης από κοινού με το δημοτικό σχολείο, στην παρεούλα   του  νηπιαγωγείου)