Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2013

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ


Κοντεύουν τα Χριστούγεννα και μες στο κλίμα των ημερών, βρεθήκαμε με πολλές χριστουγεννιάτικες κάρτες στο νηπιαγωγείο μας.
Μερικές φετινές και κάποιες παλαιότερων χρόνων.
Τις κοιτάξαμε , συζητήσαμε για αυτά που απεικόνιζαν και σκεφτήκαμε  τι μπορούμε να κάνουμε με αυτές.
Έτσι αποφασίσαμε να παίξουμε παιχνίδια που σκεφτήκαμε όλοι μαζί.

Πρώτα κάθε παιδί παρουσίασε μπροστά σε όλη την τάξη την κάρτα του και μίλησε για αυτή.




 Στη συνέχεια, έπρεπε να ψάξουν και να βρουν την κάρτα τους ανάμεσα στις υπόλοιπες κάρτες των άλλων παιδιών.



Μετά σκέφτηκαν τα νήπια να τις μετρήσουν ( τις βρήκαν 19) 
και έπειτα να παίρνουν αριθμούς και να βάζουν όσες κάρτες τους λέει ο αριθμός.



Επόμενο παιχνίδι που σκεφτήκαμε ήταν το γνωστό μέμορυ.
Τα νήπια, διάλεξαν έξι κάρτες, παρατήρησαν τη θέση τους και αφού τις αναποδογύρισαν προσπάθησαν να θυμηθούν τη θέση της κάθε μίας.


Οι 6 κάρτες που επιλέχθηκαν.


Το χιονισμένο τοπίο βρίσκεται στη δεύτερη σειρά στη μέση..

Τέλος παίξαμε και το γνωστό παιχνίδι (ζεστό - κρύο).



Δηλαδή βγάζαμε ένα παιδί έξω, κρύβαμε την κάρτα και το παιδί έπρεπε να βρει πού ήταν κρυμμένη.

Εμείς το βοηθούσαμε ,λέγοντας ζεστό όταν πλησίαζε και κρύο όταν απομακρυνόταν.



Το νήπιο ανακαλύπτει την κρυμμένη κάρτα στη βιβλιοθήκη.

Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013

ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ...

Αποφασίσαμε λοιπόν και φέτος να ασχοληθούμε με τα ανθρώπινα συναισθήματα.


Αφορμή υπήρξαν  διάφοροι  διαπληκτισμοί που λάβαιναν μέρος καθημερινά στην τάξη καθώς και η δήλωση ενός νηπίου ότι φοβόταν  τα στοιχειωμένα σπίτια και τα φαντάσματα.

Φυσικά ακολούθησε μεγάλη συζήτηση που μας οδήγησε στην αναγνώριση και την ενασχόληση με το θέμα των συναισθημάτων.

Ασχοληθήκαμε περισσότερο διεξοδικά με κάποια, ανάλογα με το ενδιαφέρον των νηπίων της τάξης μας.. ( τη χαρά, την αγάπη και το φόβο ).
Παρακάτω , παρουσιάζονται ορισμένες από αυτές τις δραστηριότητες.

Δημιουργία των πορτρέτων των συναισθημάτων..

Πώς ζωγραφίζουμε την λύπη; 

Πώς τη χαρά και πώς το φόβο;




Φορέσαμε τις μάσκες των συναισθημάτων. 

Η Μαριαλένα φόρεσε τη μάσκα της χαράς !


Ο Κωνσταντίνος τη μάσκα της λύπης !


Κάναμε αντιστοίχηση του συναισθήματος με τη σωστή λέξη.



Συζητήσαμε για το συναίσθημα της χαράς
 και ζωγραφίσαμε με θέμα: "Χαίρομαι όταν"


Η Αναστασία χαίρεται όταν κολυμπάει στη θάλασσα.


Ο Κωνσταντίνος όταν παίζει με τα τρακτέρ του.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον φόβο. 

Αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε του φόβους μας για να τους εξαφανίσουμε μέσα στο μαγικό καπέλο του ταχυδακτυλουργού.


Ο Θανάσης φοβόταν τα στοιχειωμένα σπίτια.


Η Στεφανία φοβόταν τους καλικάντζαρους.

Έπειτα μιλήσαμε και για την αγάπη.

Διαβάσαμε το παραμύθι "Το πουλί που το λέγανε αγάπα με"
και το ζωγραφίσαμε..



Η ζωγραφιά του Άγγελου.


Η ζωγραφιά της Αναστασίας.

Κι επειδή μας αρέσουν τα μήλα, φτιάξαμε και τα μήλα των συναισθημάτων της τάξης μας. 

Κάθε μήλο απεικονίζει και άλλο συναίσθημα όποιο ήθελε το παιδί που το ζωγράφισε.


Το μήλο του Άγγελου θυμωμένο..

Ενώ του Χρήστου χαρούμενο..


Και όλα μαζί...


Και φυσικά το θέμα συνεχίζεται....