Τρίτη 2 Ιουνίου 2026

Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.

 

Την Παρασκευή 29 Μαϊου 2026, τα νήπια του 3ου Νηπιαγωγείου Μακροχωρίου, επισκέφθηκαν το γειτονικό μας Δημοτικό Σχολείο, το 3ο Δημοτικό σχολείο Μακροχωρίου. 


20260529 110145

 Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του προγράμματος της Ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο. 

Σκοπός αυτού του προγράμματος, είναι η εξοικείωση των νηπίων με τους χώρους, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού και η δημιουργία μιας θετικής αντίληψης προς αυτό. 

 Πριν την επίσκεψη, προηγήθηκε συζήτηση για το τι περίμεναν να δουν τα παιδιά στο Δημοτικό σχολείο και προτάθηκε από τους μικρούς μας μαθητές να φτιάξουν όμορφες ζωγραφιές για τα μεγαλύτερα παιδιά του Δημοτικού και να τις χαρίσουμε στις δασκάλες τους.


 Κατά την επίσκεψη, τα νήπια ξεναγήθηκαν στην  τάξη της Πρώτης Δημοτικού, έπαιξαν παιχνίδι με τον βιντεοπροβολέα της Πρώτης, ζωγράφισαν στον διαδραστικό πίνακα του Σχολείου, επισκέφθηκαν και την Τετάρτη Δημοτικού, είδαν τις εικόνες των αγωνιστών της Ελληνικής επανάστασης στους διαδρόμους του σχολείου και τέλος επισκέφθηκαν και το γραφείο του κ διευθυντή που τους καλωσόρισε και τους χάρισε όμορφα δωράκια..





                                                     

20260529 111740






Μετά γυρίσαμε στο Νηπιαγωγείο, συζητήσαμε για το τι μας άρεσε στο Δημοτικό σχολείο και τα νήπια ζωγράφισαν ότι τους άρεσε περισσότερο δηλαδή τα θρανία, τους πίνακες, το διαδραστικό πίνακα, τις δασκάλες και φυσικά τα παιδιά !



 





















Κυριακή 24 Μαΐου 2026

Διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση εκπαιδευτικών και γονέων.

 


Ο σύνδεσμος της διαδικτυακής ενημερωτικής συνάντησής με θέμα:
«Ο ρόλος της αποτελεσματικής επικοινωνίας στην ομαλή σχολική μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό».

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία και τη συμμετοχή σας.

https://minedu-primary.webex.com/meet/alkouts4

Πέμπτη 14 Μαΐου 2026

Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη Βέροιας και στην Πυροσβεστική Βέροιας

 Στις 5 Μαίου 2026, το 3ο Νηπιαγωγείο Μακροχωρίου, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Σταυρού,

πραγματοποίησε κοινή εκπαιδευτική επίσκεψη, στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας και στην Πυροσβεστική Βέροιας.

Αναχωρήσαμε πρωί πρωί με το λεωφορείο που ναυλώσαμε για την όμορφη Βέροια.

Τα νήπια  είχαν καθίσει στα ειδικά καθισματάκια και είχαν βάλει όλα τις ζώνες τους όπως προβλέπει η νομοθεσία.

Στη Βιβλιοθήκη μας περίμενε η βιβλιοθηκονόμος, όπου εξήγησε στα νήπια τη διαδικασία  του δανεισμού των βιβλίων.

1000021660 1000021655

 

Προέτρεψε δε τα παιδιά να την επισκέπτονται συχνά με τους γονείς τους.

Η υπέυθυνη του παιδικού τμήματος της Βιβλιοθήκης διάβασε στα νήπια ένα παραμύθι και στη συνέχεια έπιαξαν ένα παιχνίδι αναζήτησης των αντικειμένων του παραμυθιού σε όλο το χώρο .

1000021686  1000021697

Μετά αναχωρήσαμε για την Πυροσβεστική Βέροιας.

Εκεί τα νήπια παρατήρησαν τα οχήματα. αλλά και το κτίριο.

1000021757

Ένας πυροσβέστης παρουσίασε στα νήπια, βίντεο με το έργο της Πυροσβεστικής τα οποία παρακολούθησαν με πολλή προσοχή.

1000021724

Στη συνέχεια τα νήπια ξεναγήθηκαν στος χώρους και είδαν από κοντά τα μεγάλα Πυροσβεστικά οχήματα.

1000021731

Ο κ Πυροσβέστης άνοιξε τη μάνικα κατάσβεσης των πυρκαγιών και κάθε νήπιο έγινε για λίγο κι αυτό πυροσβέστης.

1000021734 1000021751

Είχε φτάσει το μεσημέρι.

Επιστρέψαμε στο Νηπιαγωγείο και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους είχε αρέσει από την επίσκεψη.

1000021787

Περάσαμε πολύ όμορφα εκείνη την ημέρα !!!!

Κυριακή 10 Μαΐου 2026

Δημιουργία του ανθόκηπου του Νηπιαγωγείου μας !

 Λίγες μέρες πριν μπει ο Μάης, ο γνωστός μας, Λουλουδάς, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας λουλουδόκηπο.

Αφού ψάξαμε για το ιδανικό σημείο που θα φυτεύαμε τα λουλούδια μας ( στην αυλή του Νηπιαγωγείου ) κοντά σε ηλιόλουστο σημείο και πολύ κοντά σε παροχή νερού, ζητήσαμε από το Σύλλογο Γονέων να μας αγοράσει τα λουλούδια.

1000021458

Σε λίγες μέρες, τα λουλουδάκια μας ήρθαν. Τα νήπια τα είδαν, τα έπιασαν και τα μύρισαν.

Βγήκαμε στην αυλή και αφού σκάψαμε τις τρύπες, άρχισαν να τα φυτεύουν.

1000021456

Έμαθαν και τα ονόματα τους ( σκυλάκια, κατηφέδες,πετούνιες κτλ ).

1000021501    1000021484

Αφού φύτεψε το καθένα το λουλουδάκι του, υποσχέθηκαν να τα φροντίζουν και να τα ποτίζουν κάθε μέρα, πράγμα το οποίο, από τότε, κάνουν κάθε μέρα στο διάλλειμμα με περισσή χαρά.

20260428 12302220260428 123038

Είναι τόσο όμορφος ο λουλουδόκηπος μας !!!  Θα τον αγαπάμε και θα τον προστατεύουμε.

20260504 105813

Τρίτη 28 Απριλίου 2026

Eκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη του Μακροχωρίου. Γνωριμία με μια συγγραφέα !

 Την Τρίτη, 21 Απριλίου,το Νηπιαγωγείο μας, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Δημοτική βιβλιοθήκη του Μακροχωρίου.
Τα νήπια μετακινήθηκαν πεζά και συμμετείχαν στη δράση της Βιβλιοθήκης : Βουτιά στις σελίδες !
 Γνωριμία με έναν συγγραφέα !
Αφού ξεκινήσαμε από το χώρο του Νηπιαγωγείου μας, φτάσαμε με ευκολία ( περνώντας  από όμορφες διαδρομές του χωριού μας) στην όμορφη βιβλιοθήκη !   

20260421 104017

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο, από τη κυρία βιβλιοθηκονόμο. Παρατήρησαν την οργάνωση των βιβλίων ανά θεματική ενότητα και κάθισαν στο μεγάλο τραπέζι ανάγνωσης περιμένοντας την συγγραφέα που θα γνώριζαν.
 
20260421 105855
Όση ώρα περίμεναν, η κυρία Αθηνά τους διάβασε ένα παραμύθι που υπήρχε εκεί.   Την κόκκινη κοτούλα, της Ζωρζ Σαρρή. 
Μετά κατέφθασε η συγγραφέας που περιμέναμε.
Ήταν η κυρία Όλγα Ιγνατιάδου
Η συγγραφέας του παραμυθιού, Φωτιά στο δάσος της Μεγάλης Καστανιάς.
 Πρόκειται για ένα οικολογικό παραμύθι, που βασίζεται σε αληθινά , όπως μας διηγήθηκε περιστατικά, της περιοχής του Βερμίου ( φωτιά στο δάσος ).
Η συγγραφέας διηγήθηκε στα παιδιά την ιστορία κι αυτά την άκουγαν με πολύ ενδιαφέρον. Πολλές φορές η διήγηση σταματούσε κι άρχιζε ένας μικρός διάλογος μαζί τους, για να κατανοήσουν καλύτερα τα γεγονότα.
 
20260421 112230
 
Κατόπιν η κ Όλγα έπαιξε με τα παιδιά, πραγματοποιώντας μαζί τους   διάφορα πειράματα, που βρήκαν ιδιαίτερα διασκεδαστικά
 πχ το κεράκι έσβησε χωρίς τη παροχή οξυγόνου, όταν δηλαδή το κλείσαμε με ένα ποτήρι και όταν ρίξαμε ξύδι στη μαγειρική σόδα, το μείγμα φούσκωσε πολύ και εκτινάχθηκε προς τα πάνω. 
20260421 115001
 
 
 Στο τέλος, η συγγραφέας μοίρασε στα παιδιά, τις φιγούρες των ηρώων του παραμυθιού, για να τις ζωγραφίσουν στην τάξη. 
Ακόμη, τους χάρισε κι ένα σακουλάκι με σπόρους για να φυτέψουν λαχανικά 
 
20260421 115659
 
και χάρισε στο Νηπιαγωγείο μας, ένα αντίτυπο του παραμυθιού της με ιδιόγραφη αφιέρωση της !
20260421 114520 1
 
Όταν γύρισαν πίσω στην τάξη, τα παιδιά ,ήταν ενθουσιασμένα με όλες αυτές τις όμορφες δράσεις. 
Αποφάσισαν λοιπόν για να θυμούνται εκείνη την ημέρα, να φτιάξουν και μια όμορφη αφίσα για το παραμύθι που τους διηγήθηκε η συγγραφέας . 
 
IMG f248d7320e739e8c86e6074d09bfc133 V

Σάββατο 18 Απριλίου 2026

6 Μαρτίου. Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

 Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. 

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Με βάση τα παραπάνω, τα νήπια συζήτησαν για τη σχολική βία, παρατηρώντας και σχολιάζοντας εικόνες που τους παρουσιάσαμε.

Με αφορμή τα συναισθήματα που τους δημιούργησαν οι εν λόγω εικόνες, τα νήπια αποφάσισαν να φτιάξουν δυο αφίσες που αφορούσαν τη σχολική βία και τον εκφοβισμό. Μια στο υποχρεωτικό και μια στο ολοήμερο τμήμα.

 Να οι δημιουργίες τους.

 Δυο αφίσες, αφιερωμένες στην αγάπη, τη φιλία και την ενσυναίσθηση !













Τρίτη 14 Απριλίου 2026

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας , στον Πανελλήνιο διαγωνισμό : Σχεδίασε το αστέρι σου, του make a wish Ελλάδος

 Το Νηπιαγωγείο μας φέτος, συμμετείχε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ,

 Σχεδίασε το Αστέρι σου, του Make a wish  Ελλάδος, 

με την δημιουργία μιας αφίσας.

 Συγκεκριμένα η αφίσα, μας είχε σταλεί από το Make a wish και περιλάμβανε ένα αστέρι το οποίο διακόσμησαν τα παιδιά.

Τα παιδιά  ,διάλεξαν να διακοσμήσουν το αστέρι με καρδούλες για να δείξουν την αγάπη τους! 

Και εδώ είναι το αποτέλεσμα ...

IMG 20260306 141934


Το πιστοποιητικό υιοθεσίας του Νηπιαγωγείου μας και η ευχή που βοηθήσαμε να πραγματοποιηθεί.







Κυριακή 8 Μαρτίου 2026

Συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής και δημιουργίας αφίσας, της Παιδικής Helmepa.

 To 3o Nηπιαγωγείο Μακροχωρίου, την τρέχουσα σχολική χρονιά, συμμετείχε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό της Ελληνικής Ένωσης θαλάσσιου Περιβάλλοντος  - Helmepa.

O διαγωνισμός αφορούσε την δημιουργία αφίσας από τα νήπια, με τίτλο :

  Αν ήμουν ο Ποσειδώνας για μία ημέρα ;

Στην αρχή, συζητήσαμε  με τα νήπια για την μόλυνση των θαλασσών και τον τρόπο που αυτή επηρεάζει  τη ζωή των θαλάσσσιων πλασμάτων. 

Αναρωτηθήκαμε ακόμη και για το πώς η θαλάσσια ρύπανση επηρεάζει σημαντικά και τη ζωή των ανθρώπων ( δε μπορούμε να κολυμπήσουμε σε βρώμικα νερά, μολύνεται το φαγητό μας κα).

Στη συνέχεια, μιλήσαμε λίγο για τους 12 Θεούς του Ολύμπου και ιδιαίτερα για τον Ποσειδώνα, το Θεό της θάλασσας.

 Αναζητήσαμε φωτογραφίες του στο διαδίκτυο. Η εικόνα του, εντυπωσίασε τα νήπια καθώς απεικονιζόταν ως πολύ ισχυρός, σχεδόν παντοδύναμος Θεός.

Τέλος,  κάναμε την ερώτηση στα νήπια : τι θα γινόταν εάν είσασταν εσείς ο Ποσειδώνας για μία ημέρα  

Τα νήπια απάντησαν πως θα ήθελαν να προστατέψουν τη θάλασσα κι όλα τα θαλάσσια πλάσματα, αγγίζοντας την με τη μαγική τους τρίαινα, το πανίσχυρο όπλο του Ποσειδώνα.

Κι έτσι άρχισε η δημιουργία της αφίσας μας.

 Πρώτα ζωγραφίστηκε ο γαλάζιος βυθός, μετά τα νήπια έφτιαξαν και κόλλησαν τα θαλάσσια πλάσματα και τέλος, φτιάχθηκε από χρυσό χαρτόνι κι η τρίαινα του Ποσειδώνα που αγγίζει τη θάλασσα.

Η προσπάθεια τους υποβλήθηκε στο διαγωνισμό.

Τα νήπια μας ,απεκώμισαν πολλά από αυτή τη δράση :

 διασκέδασαν, δούλεψαν ομαδικά και συνεργατικά,

πειραματίστηκαν με υλικά και τεχνικές ζωγραφικής, 

 έμαθαν για τη θαλάσσια ρύπανση και την ανάγκη προστασίας του υδάτινου κόσμου

και τέλος έμαθαν και για το Θεό Ποσειδώνα.





                                             

                                           


                                  





















Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2026

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκό έργο eTwinning , με τίτλο: Christmas greeting cards.

 Την περίοδο πριν από τα Χριστούγεννα του 2025, το Νηπιαγωγείο μας, συμμετείχε σε Ευρωπαϊκό έργο eTwinning  με τίτλο :

Christmas greeting cards !

 Στο έργο συμμετείχαν σχολεία από διάφορα μέρη της Ελλάδας καθώς και πολλά Ευρωπαϊκά σχολεία από

( Ιταλία, Ισπανία, Εσθονία, Ρουμανία,Τουρκία, Γαλλία και Πολωνία ).

Κύριος σκοπός του έργου ήταν  να έρθουν οι μαθητές μας, σε επαφή με παιδιά άλλων χωρών και φυσικά να διασκεδάσουν δημιουργώντας τις δικές τους κάρτες, με χρωματιστά χαρτόνια και να γράψουν τις ευχές τους τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά. 

Στη γραφή των ευχών στα αγγλικά, μας βοήθησε η καθηγήτρια αγγλικών, που εργάζεται στο Nηπιαγωγείο μας, η κ Μαρία.

Επίσης τη χρειαστήκαμε και στην μετάφραση των καρτών που λάβαμε, από τα παιδιά των ξένων χωρών.

Παρακάτω παρουσιάζονται φωτογραφίες από τις δραστηριότητες μας :

 

Πρώτα τα παιδιά δημιούργησαν τις κάρτες του νηπιαγωγείου μας.








 Η κυρία των αγγλικών έδειξε στα παιδιά, πώς να γράψουν στα αγγλικά χριστουγεννιάτικες ευχές πχ merry christmas



 Τα παιδιά έγραψαν τις ευχές στα ελληνικά και τα αγγλικά.

Βάλαμε τις κάρτες σε φακέλους και γράψαμε τις διευθύνσεις των σχολείων που τις στέλναμε.



Μετά από κάποιες μέρες, αρχίσαμε σιγά σιγά να δεχόμαστε τις πρώτες κάρτες.



 
Τελικά , δεχθήκαμε  πολλές κάρτες από τους εταίρους μας στο project ! 

Βρήκαμε στον χάρτη, τις χώρες από τις οποίες προέρχονταν οι κάρτες και συζητήσαμε για κάθε χώρα.



Τα παιδιά χάρηκαν πολύ κι έμαθαν πολλά!