Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2013


ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΦΕΤΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ...


    ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΚΟΛΑΖ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ



ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ



ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ ΜΑΣ




ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΕΝΑΝ ΑΡΛΕΚΙΝΟ ΟΠΩΣ Ο ΠΙΚΑΣΣΟ




ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΟ ΒΑΚΧΟ (ΤΟ ΘΕΟ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΛΕΝΤΙΟΥ) ΟΠΩΣ Ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ




ΣΧΕΔΙΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΛΟΟΥΝ 
ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ (maroskindergarten)





 ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣΚΕΣ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΙΚΕΣ








Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Την προηγούμενη εβδομάδα συζητήσαμε για τη σχολική βία, με αφορμή τη  παγκόσμια ημέρα για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με αυτή.
Παράλληλα ασχοληθήκαμε όλη την εβδομάδα και με το επίκαιρο θέμα της αποκριάς.
Αποτέλεσμα των συζητήσεων και των προβληματισμών μας, ήταν η δημιουργία ενός παραμυθιού αποκριάτικου, με έμφαση όμως και στο θέμα της λεκτικής και σωματικής βίας όπως τη βιώνουν τα παιδιά στο χώρο του σχολείου.
Τα νήπια αποφάσισαν πως ο ήρωας του παραμυθιού θα ήταν ένας κλόουν.
 Επινόησαν για τον ήρωα τους, περιπέτειες και τις υπαγόρευαν στη νηπιαγωγό τους. Έτσι, δημιουργήθηκε η πλοκή.
'Επειτα, τα νήπια ανέλαβαν να εικονογραφήσουν το παραμύθι τους.
Και στο τέλος δόθηκε ύστερα από σχετική ψηφοφορία, τίτλος στο παραμύθι  από τους ίδιους τους μικρούς δημιουργούς του.

Το εξώφυλλο του παραμυθιού.


            ΤΑ ΕΣΩΦΥΛΛΑ















Ο Δημήτρης του είπε < συγνώμη φίλε μου, δεν έπρεπε να σου πετάξουμε ντομάτες. Άλλη φορά δε θα ξανασυμβεί >.
Ο κλόουν τότε αισθάνθηκε πολύ χαρούμενος κι έκανε μια τούμπα για τον φίλο του.






ΤΕΛΟΣ



Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

ΣΤΕΜΜΑ ΠΡΙΓΚΗΠΑ ΚΑΙ ΠΡΙΓΚΗΠΙΣΣΑΣ

Οι Απόκριες έφτασαν...
Μια όμορφη ιδέα για τους μικρούς μας μαθητές τις χαρούμενες αυτές ημέρες είναι η δημιουργία  στεμμάτων πρίγκηπα και πριγκήπισσας.
Έτσι, για να ξαναθυμηθούμε λίγο κι οι μεγάλοι τα παραμύθια που ακούγαμε μικροί.



ΤΑ ΣΤΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ.





ΤΑ ΣΤΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ.










ΠΑΤΡΟΝ ΓΙΑ ΣΤΕΜΜΑΤΑ.










Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΖΩΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Η παιδική λογοτεχνία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαδικασίες  μάθησης στο χώρο του νηπιαγωγείου.
Οι ήρωες των παιδικών παραμυθιών, είναι πολύ συχνά ζωάκια της φάρμας, του δάσους ή ακόμη  της ζούγκλας και των πόλων.
Ο ανθρώπινος λόγος των ζώων παρακινεί τα παιδιά να θέλουν να γνωρίσουν περισσότερα για αυτά ( κατοικία, χαρακτηριστικά, τρόπο διατροφής κτλ).
Με αφορμή λοιπόν την ανάγνωση παραμυθιών σχετικών με ζώα μάθαμε πολλά πράγματα για αυτά, αναζητώντας πληροφορίες στο ίντερνετ, σε παιδικές εγκυκλοπαίδειες και σχετικά βιβλία.
Από το παραμύθι " Τι θα κάνω χωρίς εσένα " ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα ζώα του δάσους, τα χαρακτηριστικά τους και τη χειμερία νάρκη.

Από τα παραμύθια " Το ασχημόπαπο" και "Αυτό το σπίτι τίνος είναι?" αρχίσαμε να γνωρίζουμε τα ζώα που ζούνε στη φάρμα και ασχοληθήκαμε με σχετικές δραστηριότητες.

Από το παραμύθι " Στης καμηλοπάρδαλης τη μύτη" τα νήπια παρακινήθηκαν να συλλέξουν πληροφορίες για τα ζώα που ζουν στη ζούγκλα και να ασχοληθούν με σχετικές δραστηριότητες.
Ζωγραφιές των νηπίων...



Ζωγραφιά από το παραμύθι "Τι θα κάνω χωρίς εσένα? "
Ο αρκούδος Ζαχαρίας κοιμάται στη φωλιά του γιατί είναι χειμώνας κι έχει πέσει σε χειμέρια νάρκη. Η φίλη του, η αλεπουδίτσα Ναταλία τον περιμένει, κάνοντας νέους φίλους στο δάσος .



Ζωγραφιά νηπίου από το παραμύθι "Το ασχημόπαπο" πολύ γνωστό παραμύθι του Χ.Κ.Άντερσεν.



Ζωγραφιά από το παραμύθι "Αυτό το σπίτι τίνος είναι?"
Το κοτέτσι είναι το σπίτι της κότας.

 Ο ιστός είναι το σπίτι της αράχνης.



Ζωγραφιά από το παραμύθι "Στης καμηλοπάρδαλης τη μύτη"

Επιπλέον δραστηριότητες..



                              Τα νήπια ζωγράφισαν τα ζώα.



                Έγραψαν τα ονόματά τους όπως μπορούσαν..




                         Δημιούργησαν πίνακες αναφοράς.



Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο για το πώς προστατεύονται τα ζώα από τους εχθρούς τους κι έπειτα ζωγράφισαν.
Ο ασβός όπως έγραψε το νήπιο προστατεύεται με τη βρώμα του.




Έμαθαν πώς ονομάζονται μερικές μαμάδες και τα παιδιά κάποιων ζώων. Τα έγραψαν όπως μπορούσαν.



Η κοκκινοσκουφίτσα.
Διηγήθηκαν και στη συνέχεια εικονογράφησαν γνωστά τους παραμύθια με ζώα.


                            Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια



Μέτρησαν ζώα και έγραψαν τον αριθμό τους σε φύλλα εργασίας.



Έγραψαν τα ονόματα των ζώων σε φύλλα εργασίας χωρίς βοήθεια.

Αφηγήθηκαν το παραμύθι "Στης καμηλοπάρδαλης τη μύτη " αλλιώς κι έμαθαν χωρικές σχέσεις.

Παρακολούθησαν πολλά εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με ζώα στο διαδίκτυο και μπήκαν σε ιστοσελίδες σχετικές με τη προστασία τους.

Τελικά, τα παραμύθια που διαβάσαμε στην τάξη μας όχι μόνο διασκέδασαν τα νήπια μας αλλά υπήρξαν αφορμή για μάθηση, περαιτέρω πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση πάνω στο θέμα προστασίας των ζώων.






Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΔΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ

ΑΦΟΥ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ,
 ΕΙΔΑΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥΣ
 ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΤΟΥΣ 
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΔΡΑΡΟΥΜΕ!