Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011
Πρότζεκτ με θέμα : μέσα επικοινωνίας κι ενημέρωσης
Σχέδιο εργασίας με θέμα: μέσα επικοινωνίας κι ενημέρωσης.
Το παρακάτω σχέδιο εργασίας, ξεκίνησε κατά την δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου του 2011 και ολοκληρώθηκε την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, στο νηπιαγωγείο μας.
Αφορμή για την επιλογή του από τα παιδιά αποτέλεσε, ένα γράμμα που έφτασε με τον ταχυδρόμο στο σχολείο μας και αφορούσε μία θεατρική παράσταση που θα λάμβανε μέρος στην πόλη μας .
Τα νήπια , επεξεργάστηκαν τον φάκελο, πρόσεξαν τα γράμματα στην διεύθυνση του αποστολέα και του παραλήπτη και ιδιαίτερα το γραμματόσημο που απεικόνιζε ένα χιονισμένο τοπίο της χώρας μας.
Αμέσως γεννήθηκαν ερωτήματα, για το τι ήταν αυτό το γράμμα, ποιος το είχε στείλει, γιατί είχε γραμματόσημο, πώς είχε φτάσει στο νηπιαγωγείο, και πώς θα επικοινωνούσαν με τον αποστολέα για να του πουν πως θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση.
Η ιδεοθύελλα.
Αμέσως μετά τους πρώτους προβληματισμούς, τα νήπια άρχισαν να διερωτώνται για τα μέσα επικοινωνίας των ανθρώπων.
Πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε με ανθρώπους που ζουν στην ίδια πόλη ή σε άλλη πόλη ή και χώρα?
Θέλησαν να μάθουν περισσότερα για τα μέσα επικοινωνίας των ανθρώπων (γράμμα, τηλέφωνο, φαξ, ηλεκτρονικό υπολογιστή)
Αλλά και για τα μέσα ενημέρωσης ,όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και τα περιοδικά.
Ακόμη, ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για το πώς επικοινωνούσαν και ενημερώνονταν οι άνθρωποι στο παρελθόν που δεν είχαν στη διάθεσή τους, την τεχνολογία.
Θέλησαν λοιπόν να στείλουν ένα δικό τους γράμμα σε ένα άλλο νηπιαγωγείο, να στείλουν φαξ στους περσινούς τους συμμαθητές και στους δασκάλους του δημοτικού.
Κάποια άλλα είχαν την ιδέα να διαβάσουν εφημερίδες για να μάθουν τα νέα και κάποια άλλα θέλησαν να παρουσιάσουν μία δική τους εκπομπή ενημέρωσης.
Τέλος κάποια είχαν την ιδέα να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή για να επικοινωνήσουμε με το θίασο που μας έστειλε το γράμμα και να τους απαντήσουμε ότι θα παρακολουθήσουμε το θεατρικό τους έργο.
Οι διδακτικοί στόχοι.
Να γνωρίσουν τα παιδιά τους τρόπους και τα μέσα που οι άνθρωποι επικοινωνούν μεταξύ τους και ενημερώνονται.
Να επικοινωνήσουν με παιδιά άλλου νηπιαγωγείου και τους περσινούς τους συμμαθητές από το δημοτικό σχολείο.
Να γίνουν τα ίδια τους δημοσιογράφοι και να πάρουν μια συνέντευξη.
Να γίνουν παρουσιαστές και να παρουσιάσουν ένα δικό τους τηλεοπτικό πρόγραμμα
Να μάθουν τον αριθμό τηλεφώνου του σπιτιού τους καθώς και χρήσιμα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης πχ 100, 166, 199.
Να γνωρίσουν στα ονόματα των Μ.Ε , τα γράμματα από τα οποία αρχίζουν από πίνακα αναφοράς και να συνθέσουν και ανασυνθέσουν αυτές τις λέξεις από κομμένες καρτέλες.
Να ψηφίσουν το αγαπημένο τους μέσο επικοινωνίας κι ενημέρωσης σε πίνακα διπλής εισόδου και να αναδειχθεί έτσι το αγαπημένο της τάξης.
Να γράψουν το γράμμα για το άλλο νηπιαγωγείο, να σκεφτούν τι θα γράψουν στο φαξ προς το δημοτικό και στο ηλεκτρονικό μήνυμα προς το θεατρικό θίασο.
Να μάθουν περισσότερα για τον υπολογιστή και να τον ζωγραφίσουν.
Να ζωγραφίσουν μέσα επικοινωνίας και να φτιάξουν ομαδικό κολάζ με εικόνες που συνέλεξαν από περιοδικά.
Να μάθουν πώς επικοινωνούσαν οι άνθρωποι στο παρελθόν (σήματα καπνού, ταχυδρομικά περιστέρια, αγγελιοφόροι) και για τον Θεό Ερμή, τον αγγελιοφόρο των θεών.
Να παίξουν παιχνίδια δραματοποίησης και ψυχοκίνησης με εφημερίδες.
Ακολουθούν οι δραστηριότητες.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου