Μέσα επικοινωνίας δραστηριότητες
Φυσικές επιστήμες.
Συζήτηση για το πώς επικοινωνούν και ενημερώνονται οι άνθρωποι (εικόνες, φωτογραφίες βιβλία).
Ποια μέσα επικοινωνίας κι ενημέρωσης γνωρίζουμε.
Γνωριμία με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της τάξης μας (ποια τα μέρη του, πώς πρέπει να τον χρησιμοποιούμε και γιατί είναι μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης).
Αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος στο θεατρικό θίασο.
Αποστολή γράμματος στο γειτονικό μας νηπιαγωγείο και φαξ στο δημοτικό του χωριού.
Τα νήπια επίσης πήραν συνεντεύξεις το ένα από το άλλο με αληθινό δημοσιογραφικό κασετοφωνάκι, αφού πρώτα συζητήσαμε για το τι ρωτούν οι δημοσιογράφοι στις συνεντεύξεις.
Ακρόαση ειδήσεων και διαφημίσεων από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση του σχολείου μας.
Παρουσίαση από τα νήπια των δικών τους τηλεοπτικών εκπομπών σε κατασκευασμένη από τα ίδια χαρτονένια τηλεόραση.
Σύνδεση του ονόματος του μέσου επικοινωνίας με το όνομά του σε πίνακα αναφοράς.
Σύνθεση και ανασύνθεση των ονομάτων των ΜΕ από κομμένες καρτέλες.
Φύλλο εργασίας : κύκλωσε το γράμμα από το οποίο αρχίζουν τα μέσα ενημέρωσης κι επικοινωνίας.
Γραφή του γράμματος προς το γειτονικό νηπιαγωγείο.
Υπαγόρευση στη νηπιαγωγό του κειμένου του φαξ και του email στο θίασο.
Ανάγνωση της ιστορίας : τηλεόραση στο κοτέτσι και συζήτηση για τους κινδύνους που αυτή κρύβει για τους μικρούς τηλεθεατές.
Μαθηματικά
Πίνακας διπλής εισόδου όπου τα νήπια ψήφισαν το αγαπημένο τους ΜΕ.
Εκμάθηση με την βοήθεια και των γονέων από το σπίτι του τηλεφώνου του σπιτιού τους και τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης πχ 100,166.
Ιστορία
Συζήτηση για το πώς επικοινωνούσαν οι άνθρωποι τα παλιά χρόνια( σήματα καπνού, τύμπανα, ταχυδρομικά περιστέρια).
Ο θεός Ερμής.
Ο αγγελιοφόρος των θεών. Μετέφερε μυνήματα των θεών στους ανθρώπους, είχε φτερά στο κεφάλι και στα σανδάλια του για να είναι γρήγορος.
Ψυχοκίνηση.
Παιχνίδια με εφημερίδες.
Η εφημερίδα ως μέσο θεατρικής έκφρασης και μίμησης , γίνεται αυτοκίνητο, σπίτι, τρενάκι, καθρέφτης, καβούκι χελώνας κτλ.
Η εφημερίδα ως ψυχοκινητικό μέσο. Κάθομαι πάνω της, ξαπλώνω πάνω της, πηδώ πάνω της ή δίπλα της με κλειστά και ανοιχτά πόδια, κάνω κοιλιακούς και ραχιαίους κτλ.
Εικαστικά.
Ομαδικό κολλάζ από φωτογραφίες και εικόνες που συγκέντρωσαν τα νήπια.
Χειροτεχνία : χάρτινα τηλέφωνα
Ζωγραφική των μέσων ενημέρωσης από τα παιδιά.
Ζωγραφική του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ζωγραφική για τα παιδιά του άλλου νηπιαγωγείου στο οποίο στείλαμε το γράμμα.
Ζωγραφική από τα νήπια του θεού Ερμή.
Πληροφορική.
Εύρεση φύλλων εργασίας στο ίντερνετ από όλα τα μέσα επικοινωνίας για να τα ζωγραφίσουν . Εκτύπωση.
Εύρεση στο ίντερνετ , ιστολογίων που μας ενημερώνουν και περιέχουν ειδήσεις.
Αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος.
Εκμάθηση των μερών του υπολογιστή και των κανόνων ασφαλείας για τη σωστή χρήση του.
Αξιολόγηση.
Το θέμα που επεξεργαστήκαμε, ήταν αρκετά οικείο στα νήπια. Εκπλαγήκαμε και εμείς οι νηπιαγωγοί με τις γνώσεις τους.
Επιπλέον, η συμμετοχή των γονιών και η βοήθειά τους ήταν καθοριστική στην εξέλιξη του πρότζεκτ.
Πάνω απόλα τα παιδιά έμαθαν διασκεδάζοντας και χάρηκαν την κάθε στιγμή, από την οργάνωση έως και την εφαρμογή των δραστηριοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου