Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010

Project με θέμα τα έντομα




Σχέδιο εργασίας με θέμα τα έντομα

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.

Παρατήρηση εντόμων στη φύση π.χ στην αυλή του σχολείου ή σε έναν ανοιξιάτικο περίπατο που κάνουμε συνήθως.

Επισήμανση των μελών του σώματος των εντόμων (κεραίες, κεφάλι, σώμα, φτερά, πόδια, κεντρί αν υπάρχει κτλ)

Συζήτηση για την ικανότητα που έχουν τα έντομα να προσαρμόζονται στο περιβάλλον αλλάζοντας το χρώμα τους για να προστατευτούν από τους εχθρούς τους.

Συζήτηση με τα νήπια για τους εχθρούς των εντόμων . Ποια ζώα τρέφονται με έντομα.

ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.

Σύνδεση καρτέλας με εικόνα ενός εντόμου και καρτέλας με το όνομά του. Συζήτηση για τα γράμματα που περιέχει πχ η λέξη πεταλούδα.

Παιχνίδι ξεχασμένης λέξης με την πρόταση << Η μέλισσα φτιάχνει το μέλι >>.

Λαϊκό παραμύθι της Νάξου με τίτλο: ο σκαντζόχοιρος, η χελώνα, η αράχνη, ο τζίτζικας, ο μέρμηγκας, και η μέλισσα.

Ιστορία από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το νηπιαγωγείο με τίτλο: μαργαρίτα και μέλισσα .

Ποιήματα για τα έντομα.

Αινίγματα για έντομα.

Χιουμοριστικό παραμύθι με τίτλο: μια αράχνη μόνη ψάχνει.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.

Αντιστοίχηση 1-1 μίας μέλισσας με την κυψελίτσα της. Προβληματισμός των νηπίων γιατί μία μέλισσα έμεινε χωρίς σπίτι.

Παιχνίδι με φύλλα και πασχαλίτσες. Σε κάθε φύλλο υπάρχει ένας αριθμός από το ένα έως το δέκα, τα νήπια πρέπει να αναγνωρίσουν τον αριθμό του φύλλου τους και να διαλέξουν τη πασχαλίτσα που έχει στην πλάτη της τον ίδιο αριθμό.

Το κυνήγι της πεταλούδας. Τα νήπια βγαίνουν όλα έξω από τη τάξη. Η νηπιαγωγός κρύβει στο χώρο χάρτινες πεταλούδες που επάνω τους έχουν γραμμένο έναν αριθμό. Τα νήπια ψάχνουν να βρουν τις πεταλούδες και μπορούν να πάρουν για δικές τους μόνο αυτές των οποίων αναγνώρισαν τον αριθμό.

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.

Παιχνίδια με στεφάνια στο χώρο.

- Μίμηση του πετάγματος των μελισσών από λουλούδι σε λουλούδι κάνοντας τον αντίστοιχο θόρυβο (μπζζ, μπζζ). Επιστροφή στη κυψέλη (κάθε νήπιο μπαίνει στο στεφάνι του που είναι το σπιτάκι του).

- Μίμηση της μετάλλαξης της πεταλούδας από κάμπια μέσα στο κουκούλι σε πολύχρωμη πεταλούδα που καμαρώνει τα φτερά της.

-Μίμηση της αράχνης που στήνει τον ιστό της για να πιάσει το θήραμά της. Ο ιστός μπορεί να δημιουργηθεί μπλέκοντας χοντρές κλωστές ή σχοινιά που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο. Ένα παιδί μιμείται την αράχνη που μπλέκει στον ιστό της άλλα έντομα.

ΜΟΥΣΙΚΗ.

Ακρόαση ήχων που κάνουν διάφορα έντομα από cd και αναγνώριση τους από τα νήπια.

Εκμάθηση σχετικών τραγουδιών πχ μία ωραία πεταλούδα, η μέλισσα κτλ.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ.

Ομαδικό κολάζ με θέμα τα έντομα που ζωγράφισαν τα νήπια.

Χειροτεχνίες: μέλισσα, πασχαλίτσα, πεταλούδα και φύλλο πάνω στο οποίο τρέχει με κλωστή μια πασχαλίτσα.

Κουκλοθέατρο: τα νήπια αποφασίζουν να ανεβάσουν σε κουκλοθέατρο το παραμύθι μια αράχνη μόνη ψάχνει . Ζωγραφική του σκηνικού και των πρωταγωνιστών του έργου . Σύσκεψη για τους διαλόγους του έργου (εδώ βοηθάει και η νηπιαγωγός) και καταγραφή τους .

Δημιουργία προσκλήσεων από τα νήπια για τους γονείς τους

Ανέβασμα του κουκλοθεατρικού έργου από τα νήπια στο χώρο του νηπιαγωγείου.

Αξιολόγηση από τα ίδια της προσπάθειας τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου