Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο . Σχέδιο εργασίας




Α. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT)

Με στόχο τη διευκόλυνση της μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.


1. Θέμα:

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


Σκοπός και επιμέρους στόχοι της/του νηπιαγωγού

Σκοπός: Γνωριμία και εξοικείωση με το Δημοτικό σχολείο
Στόχοι: α)Να γνωρίσουν τα παιδιά τους χώρους του σχολείου.
β) Να συνεργαστούν με τα παιδιά της Α δημοτικού
γ) Να δουν την έκθεση του ανακυκλωμένου υλικού και να κατανοήσουν την αξία της ανακύκλωσης.
δ) Να διασκεδάσουν με τα επιμέρους παιχνίδια και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

3. Χρόνος υλοποίησης

Ημερομηνία έναρξης δραστηριοτήτων: 4/5/2009
Ημερομηνία λήξης δραστηριοτήτων: 20//5/2009


ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Προετοιμασία:

-Επικοινωνία με τη δασκάλα της Ά δημοτικού για να καθορίσουμε την ημέρα συνάντησης και το θέμα που θα διαπραγματευτούμε.
-Ορίσαμε δύο συναντήσεις. Μία στο χώρο του δημοτικού και μία στο χώρο του νηπιαγωγείου. Το θέμα διαπραγμάτευσης θα ήταν η ανακύκλωση.

Σχεδιασμός του προγράμματος:

-Συζήτηση και προβληματισμός των νηπίων σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος.
-Συγκέντρωση ανακυκλώσιμων υλικών στο χώρο του νηπιαγωγείου με τη βοήθεια και των γονέων.

-Προετοιμασία για την επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο και για την επίσκεψη του δημοτικού σε εμάς. (προετοιμασία χώρου, κατασκευών από τα ίδια τα παιδιά)

Υλοποίηση του προγράμματος:

-Επίσκεψη στο δημοτικό

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

α) Ποιήματα από τα παιδιά.
β) Παρουσίαση ανακύκλωσης χαρτιού
γ) Παρουσίαση έκθεσης ανακυκλώσιμων υλικών

δ) Ομαδικά παιχνίδια στον αύλειο χώρο.

-Υποδοχή των μαθητών του Δημοτικού σχολείου στο νηπιαγωγείο.

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.


α) Παρουσίαση γιορτής με θέμα την ανακύκλωση(ποιήματα και τραγούδι)
β) Ανάγνωση παραμυθιού με θέμα την ανακύκλωση.
γ) Συνεργατική εργασία των παιδιών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου. Ζωγραφική σε χαρτί του μέτρου με απεικονίσεις από το περιβάλλον (με κηρομπογιές).

Αξιολόγηση

Οι στόχοι που είχαμε θέσει επιτεύχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο και η υλοποίηση συμβάδισε με το σχεδιασμό του προγράμματος.

Παρουσίαση

Στο χώρο του Δημοτικού σχολείου και στο χώρο του νηπιαγωγείου.

Δυσκολίες και προβλήματα.

Κάποια παιδιά ήταν αρνητικά στην αρχή ως προς το να επισκεφθούν το δημοτικό σχολείο κυρίως λόγω του φόβου τους για το άγνωστο περιβάλλον.
Κάποια άλλα είδαν με επιφυλακτικότητα τη δασκάλα της πρώτης σαν καινούργιο πρόσωπο.

Τρόποι αντιμετώπισης.

Ενθάρρυνση των νηπίων που αντιμετώπισαν δυσκολίες από τη νηπιαγωγό και τα υπόλοιπα νήπια.
Θερμή υποδοχή από τη δασκάλα και τα παιδιά του Δημοτικού, άλλωστε πολλά από αυτά τους ήτανε ήδη γνώριμα από την περσινή χρονιά του νηπιαγωγείου.

Σχόλια και παρατηρήσεις της νηπιαγωγού.

Στο κλείσιμο του προγράμματος και έπειτα από συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του νηπιαγωγείου από την ολομέλεια των νηπίων ,τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν πολύ σε σχέση με το περιβάλλον και την ανακύκλωση.
Επιπλέον η συνεργασία με τα παιδιά του Δημοτικού , τους ήταν ιδιαίτερα ευχάριστη.
Τέλος, μετά από παρότρυνση και των παιδιών του νηπιαγωγείο αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα για το νηπιαγωγείο μας με τις φωτογραφίες που βγάλαμε στο Δημοτικό κα ξεκινήσαμε να κάνουμε ανακύκλωση χαρτιού και μπαταριών στο νηπιαγωγείο μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου