ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.
- Εκμάθηση των βασικών μερών του υπολογιστή (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτή ) κτλ.
-Συζήτηση για την χρησιμότητα του για τον άνθρωπο.
- Ζωγραφική του υπολογιστή και των βασικών μονάδων του από τα νήπια.
-Δημιουργία της γωνιάς του υπολογιστή στην τάξη.
-Εκμάθηση της σωστής θέσης του σώματος μπροστά στον υπολογιστή. Συζήτηση για τους κανόνες ασφαλείας που αφορούν τη χρήση του πχ προσοχή στα καλώδια και τις πρίζες με τα οποία είναι συνδεμένος στο ρεύμα.
-Εκμάθηση της σωστής χρήσης του υπολογιστή για να μη χαλάσει πχ δεν πατάμε δυνατά τα πλήκτρα, δεν χτυπάμε το ποντίκι με δύναμη και δεν ανοιγοκλείνουμε τη συσκευή συνέχεια.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ.
- Ζωγραφική στον υπολογιστή (ελεύθερη ή με προκαθορισμένο θέμα). Χρησιμοποιώντας τα διάφορα εργαλεία τα νήπια αντιλαμβάνονται πως με το μολύβι φτιάχνουν μία πιο λεπτή γραμμή από ότι με το πινέλο.
-Ακρόαση τραγουδιών και παραμυθιών από τον υπολογιστή.
-Παρακολούθηση εκπαιδευτικών DVD που αφορούν τα νήπια πχ η ζωή των θηλαστικών της θάλασσας.
-Εύρεση εικόνων που ενδιαφέρουν τα νήπια σύμφωνα με το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε πχ εύρεση εικόνων σχετικών με τα Χριστούγεννα και τον Άγιο Βασίλη από το Ίντερνετ και αποθήκευση αυτών που τους αρέσουν πιο πολύ για την πρόσκληση που θα φτιάξουν για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή τους. Φυσικά εννοείται πως σε αυτή τη δραστηριότητα θα βοηθήσει πολύ η νηπιαγωγός.
ΓΛΩΣΣΑ.
-Αναγνώριση κι εκμάθηση των γραμμάτων από το πληκτρολόγιο.
-Ανακάλυψη των γραμμάτων που εμπεριέχει το όνομά τους και προσπάθεια πληκτρολόγησης του πρώτα με κεφαλαία κι έπειτα με πεζά γράμματα.
-Προσπάθεια αντιγραφής μιας λέξης πχ του ονόματος ενός ζώου που βλέπουν τα νήπια γραμμένη στο πάνω μέρος της οθόνης.
-Δημιουργία (με τη βοήθεια της νηπιαγωγού ) ενός εντύπου που αφορά το νηπιαγωγείο πχ μίας πρόσκλησης για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου ή μιας ανακοίνωσης προς τους γονείς και εκτύπωση της .
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
-Αναγνώριση και εκμάθηση των αριθμών από το 1 έως το 12 από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή. Εκτύπωση των αριθμών.
-Παιχνίδια σύνδεσης των αριθμοκαρτών που δημιούργησαν στον υπολογιστή με τα σύνολα των αντικειμένων που αντιπροσωπεύουν πχ δίπλα στον αριθμό 4 θα πρέπει να βάλουν 4 σπιτάκια.
-Σχεδιασμός σχημάτων σε διάφορα χρώματα και μεγέθη. Εκτύπωση. Κόψιμο με ψαλίδι πάνω στο περίγραμμα και επικόλληση σε χαρτόνι της αρεσκείας τους. Δημιουργία συνόλων ανάλογα με το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος.
-Προγράμματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο και εισάγουν τα νήπια στις βασικές χωροχρονικές έννοιες πχ βάλε τον ήλιο πάνω από το σπιτάκι κτλ.
-Προγράμματα με τα οποία τα νήπια ασχολούνται με δραστηριότητες των μαθηματικών όπως οι ομαδοποιήσεις, οι διατάξεις, οι συγκρίσεις και οι αντιστοιχίσεις 1 προς 1, 1 προς 2 κτλ.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δημιουργία πίνακα σωστής χρήσης του υπολογιστή από τα νήπια. Αντιστοίχηση εικόνας που δείχνει τη σωστή χρήση και κειμένου.
Συλλογή περιοδικών σχετικών με την πληροφορική και εμπλουτισμός της γωνιάς της βιβλιοθήκης.
Συζήτηση στον χώρο της τάξης μας με ειδικό για τους υπολογιστές τεχνικό. Τα νήπια υπέβαλλαν ερωτήσεις σχετικά με τη δουλειά του.
Δημιουργία του προσωπικού φακέλου του κάθε νηπίου όπου αποθήκευε τις ζωγραφιές και τα φύλλα εργασίας με τα οποία ασχολήθηκε στη διάρκεια της χρονιάς.
Ως επιβράβευση καλής συμπεριφοράς των παιδιών, επιτρέπαμε να επιλέγουν το φόντο της οθόνης του υπολογιστή από τις εικόνες που είχαμε αποθηκεύσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου